Tražilica

 

Naslovnica | Vijesti | Ovisnosti

SAD vodeće u konzumiranju ilegalnih droga

02.07. 2008. 09:30 

Istraživanje Svjetske zdravstvene organizacije (SZO) pokazalo je da su SAD vodeće na svijetu u konzumiranju ilegalnih droga, posebice kokaina i marihuane (kanabis).

Međunarodni dan borbe protiv zlouporabe droge

26.06. 2008. 16:35 

Međunarodni dan borbe protiv zlouporabe droga danas su na Cvjetnom trgu zajedno obilježile državne institucije zadužene za suzbijanje zlouporabe droge te brojne nevladine udruge koje pružaju podršku liječenim ovisnicima i njihovim obiteljima, ali i provode preventivne programe među mladima.

Topiramat poboljšava kvalitetu života alkoholičarima

22.06. 2008. 20:39 

Nova studija provedena u SAD-u na 371 ispitaniku pokazala je da primjena lijeka topiramata ne samo da pomaže u liječenju osoba koje su ovisne o alkoholu nego i poboljšava njihovu kvalitetu života.

Kanabis može oštetiti mozak fetusa

17.06. 2008. 10:15 

Rezultati novog istraživanja provedenog u Velikoj Britaniji pokazali su da žene koje za vrijeme trudnoće konzumiraju kanabis (marihuana) mogu uzrokovati oštećenje mozga svojeg fetusa.

Pušenje povezano sa slabljenjem kognitivnih funkcija

09.06. 2008. 23:54 

Nova studija provedena u Francuskoj pokazala je da su pušači srednje životne dobi izloženiji slabljenju kognitivnih funkcija nego njihovi vršnjaci koji ne puše.

Konzumiranje amfetamina povećava rizik od srčanog udara

08.06. 2008. 11:49 

Američko istraživanje provedeno na više od 11.000 ispitanika u dobi od 18 do 44 godine pokazalo je da su mlade osobe koje konzumiraju amfetamine izložene većem riziku od razvoja srčanog udara.

Tinejdžeri s bipolarnim poremećajem izloženi većem riziku od razvoja ovisnosti

06.06. 2008. 09:40 

Rezultati istraživanja provedenog u SAD-u na 203 tinejdžera pokazala je da su tinejdžeri koji imaju bipolarni poremećaj izloženi većem riziku od razvoja ovisnosti o psihoaktivnim tvarima.

Dugotrajno konzumiranje kanabisa može uzrokovati oštećenja na mozgu

03.06. 2008. 01:21 

Prema rezultatima studije provedene u Australiji dugotrajno konzumiranje kanabisa (marihuana) može uzrokovati znatna oštećenja na mozgu, gubitak pamćenja, poteškoće u usvajanju novih informacija te psihotične simptome.

Svjetski dan nepušenja

31.05. 2008. 09:45 

Svjetski dan nepušenja obilježit će se danas, od 11 do 14 sati na uglu Bogovićeve ulice i ulice Frane Petrića (kod Buldog Puba), u Zagrebu, u organizaciji Hrvatske udruge za poboljšanje kvalitete života s astmom, udruge Asmal i farmaceutske tvrtke Pfizer.

Konzumiranje piva može potaknuti razvoj raka gušterače

22.05. 2008. 12:13 

Rezultati nove studije provedene na 453 ispitanika pokazali su da prekomjerno pušenje i konzumiranje alkohola, posebice piva, može potaknuti razvoj raka gušterače.

Prekomjerno konzumiranje alkohola povećava rizik od kardiovaskularne bolesti

15.05. 2008. 11:11 

Rezultati nove studije pokazali su da prekomjerno konzumiranje alkohola kod muškaraca uzokuje povišenje krvnog tlaka, otvrdnuće i sužavanje krvnih žila te slabljenje kontraktilnosti srčanog mišića, a kod žena povećanje srca.

Pušenje "potiče smrtonosne promjene"

15.05. 2008. 11:10 

Američki znanstvenici otkrili su ključni mehanizam kojim pušenje uzrokuje promjene gena koje su povezane s razvojem raka pluća. Naime izloženost dimu cigareta usporava proizvodnju proteina FANCD2 koji ima važnu ulogu u procesu popravljanja oštećenja DNK te poticanju samouništenja stanica koje bi mogle postati kancerozne.

Konzumiranje kanabisa povećava rizik od srčanog i moždanog udara

14.05. 2008. 10:37 

Američko istraživanje pokazalo je da konzumiranje kanabisa (marihuana) povećava proizvodnju apolipoproteina C-III koji povisuje razinu triglicerida u krvi te samim time i rizik od razvoja od srčanog i moždanog udara.

Adolescenti se opijaju i drogiraju da bi poboljšali svoj seksualni život

10.05. 2008. 12:07 

Prema rezultatima istraživanja provedenog na 1.341 ispitaniku u devet zemalja Europe, mladi Europljani namjerno se opijaju i drogiraju kako bi poboljšali svoj seksualni život.

Preminuo tvorac LSD-a

30.04. 2008. 15:58 

Jučer je u 102. godini života od posljedica srčanog udara preminuo tvorac halucinogene droge LSD, švicarski kemičar, Albert Hofmann. Dr. Hofmann je davne 1938. sintetizirao LSD (dietilamid lizergične kiseline), no njegov psihofarmakološki učinak spoznao je tek pet godina kasnije.

Pušenje, konzumiranje alkohola i povišeni kolesterol čimbenici rizika za Alzheimerovu bolest

17.04. 2008. 11:05 

Istraživanje provedeno na 938 ispitanika pokazalo je da su prekomjerno pušenje i konzumiranje alkohola te povišena razina kolesterola u krvi u srednjoj životnoj dobi povezani s većim rizikom od razvoja Alzheimerove bolesti u starijoj životnoj dobi.

Konzumiranje alkohola povećava rizik za razvoj raka dojke

14.04. 2008. 10:42 

Američko istraživanje provedeno na više od 184.000 žena u postmenopauzi pokazalo je da čak i konzumiranje alkohola u malim količinama povećava rizik za razvoj raka dojke, posebice raka dojke kod kojega su estrogenski i progesteronski receptori pozitivni

Pušenje i konzumiranje alkohola smanjuju stopu preživljavanja bolesnika s NHL-om

13.04. 2008. 10:02 

Nova studija pokazala je da pušenje i konzumiranje alkohola imaju negativan učinak na stopu preživljavanja bolesnika s non-Hodgkin limfomom (NHL) jer povećavaju osjetljivost bolesnika na komplikacije i nuspojave terapije karcinoma.

Nova terapija pomaže u liječenju alkoholizma

21.03. 2008. 11:22 

Nova studija pokazala je da primjena lijeka naltreksona s produženim djelovanjem može već unutar dva dana nakon intramuskularne aplikacije lijeka smanjiti učestalost konzumiranja alkohola kod bolesnika ovisnih o alkoholu.

Bol u prsima kod mlađih osoba može biti znak konzumacije kokaina

18.03. 2008. 10:37 

Američki liječnici upozoravaju da bol u prsima kod mlađih osoba može biti znak konzumacije kokaina te stoga liječnici kod bolesnika za koje se sumnja da imaju srčani udar trebaju provjeriti konzumira li bolesnik kokain.